ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Ergon® IASTM Technique     Η τεχνική Ergon® IASTM περιλαμβάνει θεραπευτικούς χειρισμούς για την διάγνωση και θεραπεία διαταραχών του μυοσκελετικού συστήματος τους οποίους ο Φυσικοθεραπευτής εκτελεί χρησιμοποιώντας ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα/εργαλεία από ανοξείδωτο ατσάλι, τα Ergon Tools. Τα Ergon tools είναι τρία (Ergon I, ΙI και ΙΙI) και χαρακτηρίζονται από σημαντικές σχεδιαστικές καινοτομίες και πρωτοτυπίες έχοντας δημιουργηθεί ώστε να διευκολύνουν την εφαρμογή της ERGON® IASTM τεχνικής. Οι σχεδιαστικές καινοτομίες των Ergon Tools περιλαμβάνουν την απολύτως εργονομική σχεδίαση, την πολυχρηστικότητα και την διευκόλυνση πρωτοποριακών λαβών και θεραπευτικών εφαρμογών.   Η Ergon Technique:
  • Ενισχύει τη διαγνωστική ικανότητα του φυσικοθεραπευτή σε μυοπεριτοναϊκές συμφύσεις και σκληρύνσεις
  • Απελευθερώνει τις ενώσεις μεταξύ των ιστών
  • Βελτιώνει την ελαστικότητα των συνδετικών ιστών και των μυϊκών ινών
  • Μειώνει τον πόνο και τον μυικό σπασμό μέσω νευροφυσιολογικών προσαρμογών
    Kinesio Taping®   Η μέθοδος του Kinesio Taping® ανήκει στο Kinesio Taping® Association International και είναι μια δοκιμασμένη μέσα στον χρόνο θεραπευτική μέθοδος περίδεσης, κατά την οποία γίνεται χρήση μιας μοναδικά σχεδιασμένης ελαστικής ταινίας. Ένα μέσο το οποίο διευκολύνει τη λειτουργία πολλών διαφορετικών ιστών και φυσιολογικών συστημάτων. Μπορεί να εφαρμοστεί και να φορεθεί για παρατεταμένη περίοδο με συνεχόμενα θεραπευτικά οφέλη μεταξύ των συνεδριών φυσικοθεραπείας.   Είναι μια θεραπεία κατάλληλη για οποιοδήποτε στάδιο του θεραπευτικού πλάνου (οξύ, υποξύ, αποκατάστασης και χρόνιο), χρησιμοποιείται για πρόληψη επανατραυματισμών και βοηθά στην επαναφορά της ομοιόσταση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά με άλλες μεθόδους θεραπείας, όπως το Manual Therapy, η θεραπευτική άσκηση και άλλα.     Η εφαρμογή τους μπορεί να:
  • Βελτιώσει τον πόνο μέσα από τη δημιουργία πτυχώσεων και την έλξη που προκαλούν
  • Ενισχύσει την λεμφική και αιματική ροή με την ανασήκωση της επιδερμίδας
  • Βελτιώσει μυϊκές ανισορροπίες
  • Συμβάλει στην ακαθόριστη θέση της σπονδυλικής στήλης και στη διόρθωση παθολογικών προτύπων κίνησης ή νευρολογικών διαταραχών
  • Υποστηρίξει τραυματισμούς συνδέσμων, τενόντων και αρθρώσεων
  • Βοηθήσει σε περιορισμούς της περιτονίας και σε ουλές κ.ά.
      Medical Flossing   Η μέθοδος Medical Flossing αποτελεί μια ανερχόμενη θεραπευτική παρέμβαση, η οποία βασίζεται στη χρήση ελαστικού ιμάντα (floss band) που περιδένεται στο άκρο με σκοπό να προκαλέσει ισχαιμία. Η προκαλούμενη ισχαιμία ενεργοποιεί προσαρμογές τροφικότητας των μυϊκών ινών και η ταυτόχρονη κίνηση σε λειτουργικά πρότυπα απελευθερώνει την περιτονία.   Ο φορέας Medical Flossing ήταν αυτός που ανέπτυξε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ανέπτυξε πρωτόκολλα και έδωσε μία θεραπευτική διάσταση στη μέθοδο απευθυνόμενος σε ιατρούς αποκατάστασης (ορθοπαιδικούς, αθλητίατρους και ιατρούς φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης) και φυσικοθεραπευτές.         Explain Pain   Η εξειδικευμένη μέθοδος του Explain Pain ανήκει στο NOI group και χρησιμοποιείται για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου, είτε αυτός προέρχεται από βιολόγικά αίτια είτε όχι. Είναι γεγονός πως οι ασθενείς με χρόνιο πόνο εμφανίζουν αλλαγές του εγκεφάλου σε ιστολογικό και παθολογικό επίπεδο που οδηγούν στο φαινόμενο της “κεντρικής ευαισθητοποίησης”. Βασικές αρχές της μεθόδου είναι ότι:
  • Ο τραυματισμός ή ασθένεια δεν συνεπάγονται πόνο
  • Το νευρικό σύστημα κινείται και διατείνεται παράλληλα με την κάθε κίνηση
  • Ο πόνος, το στρες και η απόδοση είναι αποτέλεσμα της εγκεφαλικής λειτουργίας
  • Η γνώση και η κίνηση είναι οι κυριότεροι “απελευθερωτές” του πόνου και του στρες
  • Η πλαστικότητα του νευρικού συστήματος παρέχει ελπίδα και είναι πηγή νέων τεχνικών
  Αυτό που συμβαίνει δηλαδή σε ασθενείς με χρόνιο πόνο είναι πως ο εγκέφαλος ενεργοποιεί σήματα πόνου χωρίς απαραίτητα να υπάρχει τραυματική αιτιολογία ή αντιδρά με υπερ-ευασθησία σε χαμηλής έντασης ερέθισμα.Η αποκατάσταση των ασθενών με χρόνιο πόνο οφείλει πάντα να συμπεριλαμβάνει τον παράγοντα της “κεντρικής απευαισθητοποίησης”, ώστε ο ασθενής να αποκτήσει αντίληψη του μηχανισμού του πόνου και τελικά καλύτερη διαχείριση του.